RASIPNIK: Đilas ojadio gradsku kasu kupovinom španskih tramvaja!

Novi tramvaji, koje je bivša vlast u Beogradu platila 81 milion evra, preplaćeni čak 12 miliona; Polovina „španaca“ čak i ne radi, već stoji u garaži zbog kvarova

Majstor za promašene investicije… Dragan Đilas

BEOGRAD – Proćerdane pare.
Od 30 novih tramvaja, popularnih „španaca“, čijom se kupovinom na sva zvona hvalila bivša gradska vlast sa Draganom Đilasom na čelu, čak pet stoji u garaži zbog kvara, saznaje Kurir. Iako su tek dve godine na ulicama Beograda, iz istih razloga do kraja godine će iz upotrebe biti povučeno još pet, a do marta 2014. ukupno 15 tramvaja. Gruba računica, kako tvrde naši izvori, pokazuje da je Beograđanima na taj način načinjena šteta od 53,4 miliona evra!

Bačene pare

– Istina je da će za šest meseci polovina „španaca“, koji su plaćeni 81 milion evra, biti povučena iz upotrebe zbog nefunkcionalnosti. To znači da je 40 miliona evra praktično bačeno! Stoje u garaži zbog kvara, a problem je u nedostatku rezervnih delova za tramvaje KAF (španski proizvođač od kog su kupljeni, prim. aut.), koji su izuzetno skupi – priča izvor.

Potpredsednik IO SNS Aleksandar Jovičić objašnjava da je kupovina „španaca“ bila skupa investicija jer su vozila preplaćena, a održavanje papreno.
– Mađarski grad Debrecin je iste plaćao 1,8 miliona evra po komadu, a mi po 2,2 miliona evra, što je 400.000 evra skuplje. Razlika na 30 komada je 12 miliona evra. Uz to, procena je da je samo za održavanje „španaca“ potrebno 190 miliona dinara godišnje (1,4 miliona evra). Verujete li da je samo za šasije i točkove neophodno 300.000 evra – kaže Jovičić i ocenjuje da se Đilas bavio samo trenutnim benefitima, a ne dugoročnim poslovanjem.

Marketinški trikovi

– U nedostatku adekvatne politike pri vođenju prestonicom Đilas se služio marketinškim trikovima i napravio je probleme. Đilasov hir plaćaju građani – dodaje Jovičić, koji veruje da će Privremeno veće dati maksimum da se taj trend zaustavi i nađe dobar modalitet funkcionisanja sistema.

Ugovor o kupovini 30 tramvaja predstavnici Grada i kompanije KAF potpisali su novembra 2009, a prvi je stigao tek 5. maja 2011. Novac je obezbeđen iz budžeta, a 20 miliona evra iz kredita Evropske banke.

Ponižavajući uslovi
PARE POTROŠENE, PROBLEMI OSTALI

Predsednik Aleksandar Jovičić kaže da je problem u kupovini 30 tramvaja „španaca“ i u njihovoj neprimerenosti uslovima u Beogradu (loša infrastruktura i istrošenost šina).
– Problemi u našem sistemu javnog prevoza sa 30 tramvaja KAF nisu ni izbliza rešeni, a pare su potrošene. Zimi dobar deo vozila zbog zastarelosti nije bezbedan za prevoz putnika, a leti – kad uvodimo, inače besmislen, letnji režim vožnje – vozila moraju na remont. U tim ponižavajućim uslovima građanima malo znači što tamo negde po gradu saobraća nekoliko „španaca“.

Be the first to comment

Ostavite komentar